lördag 21 maj 2011

Dag 2

När jag vaknade märkte jag att jag hade mindre seg slemproduktion än vad jag normalt brukar ha. Jag kände inte av mina luftrör i samma utsträckning som jag brukar göra. Jag brukar skölja näsan med saltvatten 1-2 ggr dagligen och efter det brukar jag besväras av irriterande slem som rinner ner i hals och luftrör och detta brukar hålla i sig i någon timme efteråt. Efter att jag sköljt näsan idag märkte jag inte av dessa besvär alls.

Jag har också noterat att min tunga börjar se annorlunda ut. Innan har jag alltid haft som en gulvit beläggning på den. Jag vet inte om detta kan vara Candidasvamp. Denna svamp kan ge en mängd olika besvär och om jag har förstått det hela rätt och riktigt livnär sig denna Candidasvamp på socker och stärkelse

Hittills har jag inte märkt av några större omställningsbesvär, vilket man brukar kunna göra i början av sin lchf-diet. Igår kväll fick jag dock huvudvärk som jag misstänker berodde på vätskebrist. Jag drack 2 glas vin till maten och detta kanske bidrog därtill.

Jag har börjat ta kosttillskott i form av d-vitamin och magnesium vilket Andreas rekommenderar i boken "Matrevolutionen". I början, innan kroppen ställt om till den nya kosten, kan man förlora en del magnesium via njurarna och därför få en del muskelkramp, därför kan det vara bra att ta magnesium i början. D-vitamin rekommenderas helt enkelt därför att det har många positiva hälsoeffekter bl a förbättrat immunförsvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar